10 kroków do spełnienia Codziennie sprawdzone rady najlepszych Trenerów. Skorzystaj i ciesz się życiem!
___

10 kroków do… zaprzyjaźnienia się z samą sobą

Szukasz kogoś, kto będzie Cię wspierał i troszczył się o Ciebie? Będzie Cię traktował z sympatią i czułością, pomoże Ci odkryć Twój potencjał i doceni Twoją wartość? Kogoś, z kim nigdy nie będziesz się nudzić i przy kim poczujesz się bezpiecznie? Taka osoba jest bardzo blisko. Aby ją znaleźć po prostu… spójrz w lustro. Uśmiechnij się - patrzy na Ciebie najbliższa Tobie osoba: Ty sama.

Jej motto

„Kochać samego siebie - to początek romansu na całe życie.”

Oscar Wilde

10 kroków

  1. Zadbaj o relację z samą sobą. Wiesz, jak wyobrażasz sobie swój idealny związek, czego oczekujesz od przyjaciół i rodziny, ale czy zastanawiałaś się kiedyś, jaką relację chciałabyś mieć z samą sobą? Co to znaczy „być swoja przyjaciółką”? Jak chciałbyś siebie samą traktować? Jak chcesz się ze sobą czuć i co pragniesz sobie dać? Zastanów się i zapisz, jaki związek z samą sobą chcesz stworzyć. 
  2. Dbaj o siebie tak samo, jak dbasz o innych. Pomyśl o osobach, wobec których jesteś najlepszą wersją siebie, o które dbasz i które traktujesz z miłością. Spisz swoje pozytywne zachowania wobec tych osób. Jak okazujesz im miłość? Jak się o nie troszczysz? Co dla nich robisz? Co im z siebie dajesz? Spójrz na listę swoich wspierających zachowań i zastanów się, jak możesz je przełożyć na relację z samą sobą. Co z tego, co dajesz innym możesz dać samej sobie? 
  3. Spędzaj z sobą czas. Umawiaj się z samą sobą i regularnie wpisuj takie spotkania do kalendarza. Poświęć je na swoje ulubione hobby, dodającą energii aktywność fizyczną lub relaksującą kąpiel w wannie. Nie przekładaj ich na inny termin, nie odwołuj go. Potraktuj go, jako coś równie ważnego jak praca czy spotkanie z rodziną. 
  4. Bądź dla siebie dobra. Patrz na siebie z troską, czułością i sympatią. Zadbaj o czas na odpoczynek i naładowanie akumulatorów. Daj sobie prawo do popełniania błędów i proszenia o pomoc. Nie zmuszaj się do wysiłku ponad miarę i do bycia zawsze doskonałą. 
  5. Rozpraw się z wewnętrznym krytykiem. To Ty jesteś odpowiedzialna za swoje myśli: i te wzmacniające, popychające do działania i te negatywne, którymi samą siebie umniejszasz. Za każdym razem, kiedy przyłapiesz się na tych drugich, zadaj sobie pytanie, jaką cenę płacisz za ich słuchanie. Co tracisz? Czego nie realizujesz? Czy chcesz, aby one nadal determinował Twoje życie? Co możesz osiągnąć, jeśli je odrzucisz?
  1. Doceniaj samą siebie. Dziękuj sobie za to, co zrobiłaś: i za duże, i za drobne rzeczy. Zwracaj uwagę nie tylko na to, co jeszcze chcesz zrealizować, ale też na to, co już osiągnęłaś. Daj sobie czas na świętowanie, nagradzaj się i rozpieszczaj. 
  2. Kolekcjonuj swoje mocne strony. Spisz wszystkie swoje zalety, rzeczy, które w sobie lubisz, swoje osiągnięcia i umiejętności. Pomyśl o tym, co udało się Tobie zrealizować, czego inni mogliby się od Ciebie nauczyć, z czego jesteś dumna. Dopisuj do tej listy kolejne punkty, kiedy tylko przyjdą Tobie do głowy, za każdym razem, kiedy będziesz zadowolona ze swoich działań. Wracaj do tej listy, kiedy będziesz potrzebowała wsparcia i przypomnienia, jaka jesteś wspaniała. 
  3. Dowiedz się, co wartościowego widzą w Tobie inni. Zapytaj życzliwą Tobie osobę, za co cię ceni. Co wnosisz w jej życie? Dlaczego jesteś dla niej ważna? Za co jest Ci wdzięczna? Zapisz to wszystko i… odwzajemnij się jej tym samym. 
  4. Dbaj o swoje wewnętrzne dziecko. Co sprawia Tobie radość i daje poczucie lekkości? Kiedy czujesz się uskrzydlona i oderwana od codzienności? Rób więcej rzeczy, które sprawiają Tobie przyjemność i dają poczucie szczęścia. Śmiej się, baw i dostarczaj sobie endorfin w każdej możliwej postaci. 
  5. Zainteresuj samą siebie. Doświadczaj nieznanych smaków i smakuj nowe doświadczenia. Ucz się, rozwijaj i próbuj tego, czego jeszcze nie robiłaś. Bądź otwarta na ludzi i zdarzenia, szukaj nowych pasji, zainteresowań i zachwytów.

Praktyka

A teraz… wstań od komputera. Podejdź do lustra i uśmiechnij się do siebie. Powiedz, na głos lub w myślach, że jesteś dla siebie ważna. Wymień kilka rzeczy, które w sobie lubisz i dla których warto się z Tobą zaprzyjaźnić.

Nasza trenerka

Anna Kopeć

Anna Kopeć

Trenerka rozwoju oso­bis­te­go, psycholog i antro­po­log kultury. Dyrektorka poznańskiej edycji Festiwalu dla Ko­biet PROGRESS­te­ron. Współtworzy Pracownię Psy­cho­te­ra­pii i Rozwoju Osobistego po deszczu. Prowadzi m.in. zajęcia „Pokochaj siebie. Jak budować poczucie własnej wartości i zostać swoją najlepszą przyjaciółką” oraz wzmacniającą grupę rozwojową dla kobiet. Fascynuje ją kulturowa różnorodność świata i fantastyka, lubi czytać niespiesznie pijąc zieloną herbatę.

podeszczu.com.pl

Zapraszamy

Zapraszamy Cię tutaj codziennie...

Zaproś przyjaciółkę do akcji, wyślij
e-kartkę

Świętuj z nami w większym gronie. Wyślij zaproszenie do ogrodu róż do Twoich znajomych.
Dziękujemy!

Przykładowa kartka

Facebook