10 kroków do spełnienia Codziennie sprawdzone rady najlepszych Trenerów. Skorzystaj i ciesz się życiem!
___

10 kroków do wewnętrznego spokoju i błogości

Kiedy 10 lat temu postanowiłam po raz kolejny, że zmaterializuję pomysły na życie swoim życiem, tak jak dzisiaj był maj i świeciło słońce. Intensywnie tworzyłyśmy koncepcję Dojrzewalni w towarzystwie ekscytacji, nadziei i niepokoju. Wszystko toczyło się bardzo szybko. Dzisiaj chcę wyrazić podziękowanie każdej osobie, z którą się zetknęłam dzięki Dojrzewalni, każdej osobie, która nas odwiedziła fizycznie lub wirtualnie. Twoja obecność nadawała sens naszej pracy. Dziękuję za udział w tej wymianie. I dziękuję każdej osobie, która dzieli się ze światem światłem świadomości.

Tworząc Dojrzewalnię, miałam nadzieję, że ta działalność będzie dodawała siły kobietom w dbaniu o lepszą jakość ich życia. Miałam też nadzieję, że znajdę swój sposób na bycie wystarczająco szczęśliwą.

Te nadzieje w dużym stopniu się spełniły. A teraz, tutaj, z okazji urodzin Dojrzewalni, chcę się podzielić esencją tego, co powoduje, że na co dzień najczęściej jestem spokojna i czuję się błogo. Dzisiaj moje życie jest dużo prostsze niż było 10 lat temu. Co za ulga! Jeśli masz ochotę, sprawdź czy coś z tego może zadziałać w Twoim życiu.

Jej motto

„Najważniejsza jest Twoja świadoma obecność”
Eckhart Tolle

10 kroków

  1. Raz na tydzień pomyśl o sobie, że jesteś ważna. Jesteś częścią życia. Składasz się z tego samego, co cały kosmos. Każda osoba, każda istota, którą spotykasz, jest tak samo ważna.
  2. Raz na tydzień udaj się na odwyk od myślenia o przyszłości. Sprawdź, jak wyglądałby Twój dzień, gdyby Twoim celem było bycie tu i teraz. Stopniowo zwiększaj dawkę tego bezpłatnego lekarstwa na lęk, wypalenie zawodowe i wiele innych przypadłości. Jeśli już decydujesz się myśleć o przyszłości, zrób to w kategorii zadbania o codzienne materialne zobowiązania. Wymyśliłaś plan – po prostu zrób go – tu i teraz.
  3. Pożegnaj co jakiś czas rolę lub etykiety na swój temat. Uwolnij sama siebie od wyobrażeń, jakie na siebie nakładasz, żeby nie stać się ich niewolnicą. Zobacz, co Cię więzi. Może rola zawsze gotowej do pomocy szefowej? Rola przyjaciółki, która nie ma wad? Rola matki, która zawsze może? Rola nowoczesnej albo tradycyjnej kobiety? Co zyskasz? Życie. Wolność wyboru. Z dnia na dzień możesz reagować, tak jak w danej chwili chcesz. Adekwatnie do potrzeb tej chwili. Opierając się na swojej wiedzy, doświadczeniu, uczuciach, czyli na tym, co jest, a nie na tym, co powinno być.
  4. Przyjmij uczucia takimi, jakie są. Kiedy czujesz dyskomfort, złość, ból, lęk, cokolwiek – to jest dla Ciebie informacja. Każde uczucie, każdy stan mówią do Ciebie o Tobie. Są po to, abyś je odczytała. Usłyszała i wzięła pod uwagę. Skoro coś wyraźnie czujesz, to oznacza, że czegoś potrzebujesz. Czego? Nie oceniaj uczuć i nie przywiązuj się do nich. Przeżyj je, obejmuj jak dziecko i pozwól odejść. Najczęściej wystarczy kilka zdań szczerej rozmowy. Trudno uwierzyć, że to jest tak proste.
  5. Utrzymuj czysty umysł i rób to, co jest do zrobienia. Mniej myśl, a więcej doświadczaj. Bądź obecna w teraźniejszości, to pozwoli Ci podejmować jak najlepsze działania.
  6. Rozpoznaj, co jest dla Ciebie najważniejsze w kontakcie z bliskimi osobami, w pracy i w swoim indywidualnym rozwoju. Jakie jakości nadają sens, głębię, smak, kolor, radość Twojemu życiu? Pamiętaj o tych wartościach na co dzień. Ukierunkuj swoje słowa i działania, tak aby realizowały to, co najważniejsze.
  7. Daj sobie czas. Na empatię, na medytację, na patrzenie na kwiaty. Możesz wybrać, co robisz ze swoim czasem. Możesz wybrać, że go masz na bycie.
  1. Unikaj działań, które nie służą Życiu. To, że każda osoba jest tak samo ważna, nie oznacza, że każde działanie tyle samo wnosi w życie innych ludzi i czujących istot. Niektóre działania nie służą Życiu. Takich działań unikaj. Mnożą ból i cierpienie. Dlatego np. świadomie wybieraj, co kupujesz i w jakim sklepie, jakie firmy wspierasz, a których nie chcesz wspierać.
  2. Otaczaj się przyjaznymi ludźmi. Inne osoby mogą nam dodawać energii lub ją odbierać. Jeśli chcesz mieć siłę wyzwania życia, zadbaj, aby zawsze mieć grupę przyjaznych osób wokół siebie. Osób, które potrafią Cię wysłuchać i zrozumieć Twój punkt widzenia, nawet jeśli go nie podzielają. Osób, które będą wobec Ciebie szczere, nie tylko miłe.
  3. Doceniaj każde działanie drugiej osoby na Twoją rzecz i siebie samą. Czy to jest zrobienie kawy, czy czas na spotkanie, czy pożyczona książka – stale na siebie wpływamy. Ty także wpływasz na innych – zapytaj, jak się czuje z Tobą Twoja Przyjaciółka? Co w Tobie najbardziej ceni? Zaobserwuj, jak się czujesz z taką wymianą. Takie szczere rozmowy proponuję choć raz w tygodniu. Są niezbędne do utrzymania otwartego serca. Na początku mogą wydawać się sztuczne, jednak kiedy staną się nawykiem, widzimy, że sztuczne było niemówienie tego, co naprawdę przeżywamy.

Praktyka

Wybierz tak małą ilość czasu, jaką jesteś pewna, że możesz sobie każdego dnia podarować. Czy to będzie 5 minut czy 30, zależy od Ciebie. Praktykuj bycie tu, gdzie jesteś. Naucz się medytacji lub praktykuj uważność. Pijesz herbatę – zrób to całą sobą, poczuj każdym zmysłem. Idziesz na spacer – tylko idź. Słuchasz śpiewu ptaków – słuchaj całą sobą. Zaobserwuj, jak się czujesz po takim ćwiczeniu.

Nasza trenerka

Lucyna Wieczorek

Lucyna Wieczorek

Współzałożycielka Dojrzewalni Róż. Twórczyni Rozwojo­wego Festiwalu dla Kobiet PROGRESS­teron. Laureatka nagrody Kryształowe Zwierciadła. Trenerka II stopnia rekomendowana przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne.

Zapraszamy

Zapraszamy Cię tutaj codziennie...

Zaproś przyjaciółkę do akcji, wyślij
e-kartkę

Świętuj z nami w większym gronie. Wyślij zaproszenie do ogrodu róż do Twoich znajomych.
Dziękujemy!

Przykładowa kartka

Facebook