10 kroków do spełnienia Codziennie sprawdzone rady najlepszych Trenerów. Skorzystaj i ciesz się życiem!
___

10 kroków do regeneracji bez wspomagaczy

Masz tyle spraw, że nie jesteś w stanie ich wszystkich spamiętać; spotkanie goni spotkanie, a myśli w Twojej głowie pędzą, depcząc sobie po piętach? Twój oddech tak bardzo stara się je dogonić, że staje się coraz szybszy i płytszy, tak płytki, że aż niemal zapominasz oddychać?

Jest 11.00, przed Tobą jeszcze 2/3 dnia pracy, a jesteś już tak „wypompowana/y”, że z trudem przychodzą Ci odpowiedzi na proste pytania? Nic dziwnego! Ilość obowiązków i ról do pogodzenia, jakie sobie serwujemy, wymaga prywatnej elektrowni zaopatrującej nas w energię. Trzy kawy dziennie, Red Bull i Coca-Cola już nie pomagają? Na całe szczęście z pomocą przychodzi nam natura. Oto jak odbudować swoje siły w 10 krokach tak po prostu, bez używek…

Jej motto

„Ludzie sukcesu mają dłuższy oddech”

10 kroków

  1. Znajdź miejsce, gdzie przez 10 minut nikt nie będzie Ci przeszkadzał. Jeśli to możliwe - otwórz okno (to bardzo wskazane, bo podczas stresu Twój umysł potrzebuje znacznie więcej świeżego powietrza, pozwala mu to pracować wydajniej i szybciej się regenerować).
  2. Stań z lekko rozstawionymi nogami, stabilnie, odblokuj kolana, poczuj jak Twoje stopy stykają się z podłożem (w tym celu najlepiej zdjąć na chwilę buty). Utrzymuj wyprostowaną postawę. A teraz zrzuć z siebie napięcie poprzez dynamiczne wymachiwanie dłońmi, rękami, stopami, nogami, potrząsaj całym ciałem podskakując, rozluźnij ciało poprzez ruch. Wytrzymaj w takim dynamicznym potrząsaniu 2-3 min. Zatrzymaj się i weź kilka świadomych, głębokich, uspokajających oddechów.
  3. Mocno napnij mięśnie barków, unosząc je do góry i rozluźnij (powoli powtórz 3 razy); z wydechem skłoń głowę do klatki piersiowej, przyciągając podbródek i napinając przy tym mięśnie szyi; z wdechem rozluźnij przywracając głowę do pionu. Powtórz to samo z wydechem do tyłu oraz na prawo i lewo, za każdym razem mocno napinając i rozluźniając mięśnie szyi i karku.
  4. Wykonuj podobne ruchy jak powyżej, tyle, że za pomocą samych oczu. Zsynchronizuj je z oddechem i pamiętaj o rozluźnionej twarzy. Zrób oczami kilka ósemek.
  5. Usiądź, odłóż wszystko. Weź spokojny głęboki oddech. Nie martw się, przez te kolejne kilka minut świat się nie zawali bez Ciebie. Pozwól swojemu ciału i umysłowi na odrobinę odpoczynku. Poczuj jak Twoje ciało całym ciężarem spoczywa na siedzeniu. Zachowaj prosty kręgosłup i nie krzyżuj rąk ani nóg. Zamknij oczy. Weź bardzo głęboki powolny wdech, zrób długi spokojny wydech. Powtórz oddechy świadomie jeszcze 3 razy.
  6. Teraz z wdechem odchyl delikatnie głowę do tyłu, wysuwając przy tym delikatnie dolną szczękę do przodu, tak, jakbyś chciała ziewnąć. To bardzo przyjemne ćwiczenie ma na celu wywołanie ziewnięcia i dotlenienie mózgu. Nie przejmuj się, jeśli ziewnięcie nie pojawi się za pierwszym razem, z czasem się tego nauczysz. Powtórz dowolną ilość razy.
  7. Cały czas siedząc wygodnie z zamkniętymi oczami weź swobodny głęboki wdech, wstrzymaj powietrze na 2 s i wykonaj powolny wydech przez usta, wykonując przy tym bezgłośnie dźwięk HA… powtórz oddech 6 razy. Opróżnij płuca za każdym razem do samego końca.
  8. Pozostań kilka minut z zamkniętymi oczami, obserwując oddech, nie kontroluj go już. Wyobraź sobie, że z każdym wdechem wciągasz z otoczenia regenerującą energię w postaci jasnego światła, które wraz z wydechem rozprasza się w ciele, doenergetyzowując je.
  9. Siedząc jeszcze z zamkniętymi oczami uśmiechnij się do siebie i świata. Powtórz w myślach sentencję, na którą masz aktualnie ochotę/potrzebę, np. „mam czas”, „uda mi się”, „jestem spokojem”… i ze spokojnym wydechem otwórz oczy.
  10. Małymi łykami wypij szklankę czystej wody mineralnej (nie herbaty, kawy czy soku). Zadbaj o to, by zawsze mieć przy sobie wodę i popijać ją małymi łykami przez cały dzień. Woda nie tylko oczyszcza nasze ciało i umysł, ale też pozwala łatwiej koncentrować się na zadaniach. Dodatkowo, wypijanie odpowiedniej ilości wody zapewnia częstsze przerwy w pracy, chociażby na wyjście do toalety

Pamiętaj! 10 minut przeznaczonych na relaks i regenerację znacząco zwiększa wydajność i może sprawić, że zaoszczędzisz nawet 2 godziny swojego cennego czasu.

Praktyka

Od teraz, zanim za cokolwiek się zabierzesz, weź świadomy głęboki oddech, tworząc w ten sposób krótką pauzę przed rozpoczęciem działania. Pozwoli Ci to zebrać myśli i skupić uwagę innych na tym, czym będziecie się za chwilę zajmować. Pamiętaj! Swoją spokojną i pewną postawą możesz kształtować otoczenie.

Nasza trenerka

Martyna Skoczylas

Martyna Skoczylas

 

Psycholożka (absolwe­ntka Psychologii Sto­so­wa­nej UJ), tre­ner­ka rozwoju osobiste­go i coach biz­ne­su. W swo­jej pracy łączy metody za­czerp­nię­te z filozofii Wschodu i zachodniej psychologii. Propagatorka odpowiedzialnego stylu życia, wegetarianka. Od kilku lat pracuje z oddechem, praktykując Vinyasa Krama Jogę i pranayamy. Jest jednym z kilku w Polsce nauczycieli kursów rozwojowych YES+. Globetrotterka w nieustannej podróży w głąb siebie. Niedawno wróciła z absolutnie nieprzewidywalnej wyprawy do Indii, gdzie doświadczała na czym polega akceptacja Świata i Ludzi. Twierdzi, że praktykowanie świadomego oddechu sprowadza ją do bycia „tu i teraz” i pozwala działać na 100% we wszystkim, co robi. Znajduje pasję w dzieleniu się swoimi doświadczeniami z innymi na różne sposoby.

Zapraszamy

Martyna Skoczylas zaprasza na coaching oddechu - coś więcej niż coaching.

Napisz: martyna@dojrzewalnia.pl

Zaproś przyjaciółkę do akcji, wyślij
e-kartkę

Świętuj z nami w większym gronie. Wyślij zaproszenie do ogrodu róż do Twoich znajomych.
Dziękujemy!

Przykładowa kartka

Facebook